úterý 6. srpna 2024

Služební auta si budeme také vyrábět sami v v Čechách

Úsporná opatření, která vyšla z osobního projektu Robina Hronka na pomoc jeho kamarádce nás vedla k tomu abychom si nedaleko Prahy postavili továrnu na bílou techniku pro vybavení našich pracovních bytů pro naše kolegy z našeho domovského světa či světů, nebo jiných poboček naší organizaci. V souvislosti s tím jsme také uskutečnili plán na výstavbu továrny na výrobu automobilů, které se jinak vyráběly v Německu, kde nám s tím pomáhali naši kolegové v Mnichově. Protože se jednalo o vozidla s klasickým spalovacím motorem, který jezdí na benzín, nebo naftu, byla doprava drahá i přesto že poslední době se přechází na vozidla s elektrickým pohonem. Přesto je však doprava drahá, protože se tato vozidla převážejí po vlastní ose a ne všechny modely jsou vybaveny speciální technologie, která by umožnila provoz bez nabíjení, tak se řidič občas potřebuje občerstvit, což stojí peníze nejenom pro naší organizaci ale i pro daného řidiče. 

Proto byly využity některé části bývalých automobilových závodů společnosti Škoda Mladá Boleslav v okolí Mladé Boleslavi a Benátek nad Jizerou, kde se o to postarala tamní pobočka naší organizace. Kromě toho, že jsme se podíleli na výstavbě této továrny, podíleli se na tom i inženýři od našich německých kolegů, aby měla tato továrna stejné technické vybavení jako továrna v Mnichově. Rádi bychom začali pro své kolegy vyrábět služební osobní automobily, nebo i vozidla užitková ještě před konáním mezinárodní konference 2024, jejímž hostitelem je letos Bratislava. 

Speciální technologie na výrobu elektřiny, která v době energetické krize měla sloužit i k výrobě elektřiny pro pracovní byty a veškerá naše pracoviště již nyní stačí používat pouze pro zdroj energii pro výše uvedená vozidla, čímž odpadá nutnost jejich nabíjení nehledě na to, že tato technologie i nadále umí vyrábět elektrický proud o napětí 230V střídavého proudu a frekvenci 50 Hz, což je elektrické napětí používáme v klasických zásuvkách pro napájení spotřebičů v domácnosti. Další vylepšení oproti elektromobilům vyráběných pro komerční účely za účelem obchodu mimo naší komunitu a organizaci je další úsporou energie používání invertorových motorů přímo v nápravách, jak tomu bývá obvykle u elektrických koloběžek nebo kol. navíc to šetří místo, které tak lze využít jako prostor pro přepravu věcí v autě. Kromě ještě nižší hlučnosti oproti klasickým uhlíkovým elektromotorům je zde také daleko menší uhlíková stopa, což přispívá k ochraně životního prostředí. 

Zda-li pak stihneme uvést tuto továrnu do provozu ještě před letošní mezinárodní konferencí naší organizaci zatím nevíme, protože se zabýváme také jinými věcmi, o kterých vás hodláme informovat v dalších článcích pokud k tomu bude dostatek informací. Jisté je pouze to že naše továrna nebude mít takové využití jako Mnichovská továrna s názvem BATRADIS motor bundeschaft, protože se budou vyrábět auta pouze v případě jejich potřeby.


Žádné komentáře:

Okomentovat