pondělí 28. srpna 2023

Projekt vlastního dopravního systému, který bychom stejně nedělali bez ohledu na stav přátelství Robina Hronka s Naďou

Je tomu už hodně dávno, co na některé z našich mezinárodních konferencích byl představen projekt na vlastní dopravní systém, který by se používal na dopravu materiálu a vyrobených nástrojů a všeho potřebného mezi jednotlivými pobočkami naší organizace tak, aby byla doprava zcela zdarma a nezatěžovala žádnou z našich poboček výdaje za dopravu. V rámci seriálu na téma projektu, které spadly pod stůl bychom vám toto chtěly pro zajímavost trochu více přiblížit a jako další zajímavost přidat některé věci které se nepoužívají zejména proto, že navazují na již existující dopravní systémy, které nepatří k naší organizaci.

Speciální dopravní systém který realizovat nebudeme pro něho velkou technickou náročnost funguje v podstatě něco jako potrubní pošta, akorát že místo stlačeného vzduchu se používá elektromagnetické pole. Dopravní kapsle které umožňují i osobní dopravu za předpokladu, že jsou na to uvnitř uzpůsobený, jsou tvořeny dvojitým pláštěm, kdy jeden plášť funguje jako rotor a druhý plášť jako starter je tak zajištěno, aby vnitřní plášť, který tvoří buďto prostor pro náklad, nebo pro dopravu osob byl umístěn vždy podlahou dolů a stropem nahoru. Tato gyroskopická konstrukce se pohybuje tunelem Šárka jehož stěny obepínají skruže Šárka které obsahují sadu elektromagnetů. Polarita elektrického napájení určuje směr pohybu dopravní kapsle. Vnější plášť dopravní kapsle rotuje okolo vnitřní části, protože je tažen elektromagnetickým polem a maximální rychlost pohybu je až 250, nebo 300 km za hodinu s tím, že se dopravní kapsle může pohybovat libovolným směrem bez toho, aby vnitřní prostor pro náklad 3 přepravu osob měnil svojí orientaci a zůstal stále podlahou dolů.

I přes značnou technickou náročnost budování systému této dopravy byl vybudován spoj mezi naší Pražskou pobočkou a pobočkou našich ostravských kolegu, která se nachází v areálu bývalých vítkovických železáren. Ta může sloužit pro dopravu skříni pro montáž počítačů a jiné elektroniky, avšak rychlost s jakou by přeprava probíhala je taková, že to není potřeba, takže se ani tato jedna pokusná linka nepoužívá i když funguje.

Proč je technicky náročné budovat takovýto dopravní systém? Většina tunelu pro tento dopravní systém je uložena v podzemí, což by takový problém nebyl a však je nutno dávat pozor na geologické podmínky, ve kterých se nachází například pobočka ze které má vést linka tohoto dopravního systému jiné pobočce, kde má tato linka končit. Po dobu vedení tunelu je nutno dbát na geologické složení okolí tunelu, ve kterém je ražen. Protože máme oproti vám o něco pokročilejší techniku, mají tak důlní inženýři kteří se starají o výstavbu našich nových poboček o něco méně práce Šárka a však situaci nemusí komplikovat pouze uspořádání hornin a dalšího materiálu, jako je třeba štěrk, hlína a složení hornin jako je pískovec, vápenec, žula a další horniny které tvoří složení Země, ale také některé vaše rozvody inženýrských sítí, jako je vodovod, plynovod rozvod optických sítí pro fungování internetu, telefonu, nebo rozvod elektřiny, pokud je veden podzemí. V případě Prahy a jiných hodně velkých měst může být na překážku také metro v případě naší Hlavní pražské pobočky Šárka která se nachází uvnitř Černého vrchu a pod smíchovem a malvazinka mi, to konkrétně je vedení trasy B pražského metra, kdy se jedná o stanici Anděl a tunel mezi stanicemi anděl a Karlovo náměstí a z druhé strany o něco víc a tunel mezi stanicemi anděl a smíchovské nádraží. Co se týká přírodních geologických podmínek, velké problémy nastávají v malé hloubce, kde se nacházejí většinou sypké materiály, takže razící štít musí používat Těžební laser na tavení hornin, aby případný štěrk, nebo hlínu roztavil v místě v retzu, čímž po vychladnutí vznikne pevný povrch to spotřebovává hodně elektrické energie na rozdíl od vrtání v pevné Skále, kde stačí pouze mechanická ražba.

V rámci úsporných opatření byly podobné geologické problémy součástí výstavby takzvané díry, což je veliká krychlových ta komora ve které byl vybudován Tovární systém sloužící k tomu, aby si zejména naši kolegové z jiných světů u nás mohli vyrábět vše, Co potřebují k životu bez toho aniž by si to kupovali, protože by pak museli většinu svého času věnovat výkonu nějakého občanského povolání mimo naší organizaci, aby jsi na to vydělali. Výše uvedena linka našeho speciálního dopravního systému z této díry vyúsťuje a spojuje tak prahu s Ostravou. V plánu původně bylo ještě vybudovat další spojení tohoto typu pomocí tohoto systému i s jinými pobočkami v České republice a možná že i na světě podle toho, kudy by se nejlépe nějaká linka tohoto dopravního systému vedla. Původní plán zahrnoval vybudovat celosvětovou síť, která by propojovala všechny výrobní centra všech našich poboček u vás, ale sešlo z toho a my to tu máme pouze jako takovou zajímavost.

V minulosti se k přepravě materiálu ale i lidi používali a stále ještě používají vaše dopravní služby Šárka kde jako zajímavost uvádíme například přípojku na železniční síť vlečkou, která vede z naší Hlavní pobočky na nákladovou část smíchovského nádraží. Tato vlečka se však již nepoužívá, ale fungovalo to tak, že z naší pobočky byla vypravena lokomotiva buďto bez a nebo s několika nákladními vagóny, případně i v několika vagony osobními s tím, že se pak mohli připojit k jakémukoliv vlaků který jel směrem, který jsme potřebovali beztoho, aniž by si cestující osoby z naší organizace museli kupovat lístek na vlak, protože jeli v podstatě naším soukromým vlakem případně jeho částí, která se připojila k nějakému vlaku. nepoužívá se to z toho důvodu, protože to nebylo příliš efektivní a v případě potřeby bylo jednodušší zaplatit tehdejším československým drahám, nebo dnešním českým drahám či jinému železničnímu dopravci nějakou skupinovou jízdenku, nebo zpětně proplatit jízdné, protože to nebylo technicky efektivní. Důvodem totiž bylo že tato vlečka která vyústila na smíchovské nádraží má pouze jednu kolej, takže se velice špatně dalo mimo prostor nádraží pracovat z vagonu díky nedostatku výhybek a kolejí.

Automobilová doprava jak osobní tak hlavně nákladní zůstává beze změn, protože její efektivita je maximální a nemá žádné technické komplikace. V rámci úsporných opatření se pracuje pouze na náhradě nákladních vozidel s dieselovým spalovacím motorem za elektrická vozidla, ale na tom se zatím jen pracuje. 

Žádné komentáře:

Okomentovat