úterý 24. ledna 2017

UNIVA GameBoard VR - První pohled a recenze

Po dlouhém čekání se k nám dostává herní konzole, běžící na upraveném systému ARAX Univa, která se jmenuje UNIVA GameBoard VR. Tuto herní konzoli jsme Vám už představili i se zajímavými hrami, kde jsme se soustředili na hry inspirované životem Robina Hronka a nás u vás. Toto je již třetí generace herní konzole GameBoard, která navíc přináší virtuální realitu.

Protože má společnost +PCA Praha praha na Moravě a na Slovensku úspěch i s projektem +Robinhelp , co by plánovaná PCA Moravia a již fungující PCA Slovakia, dostává se GameBoard VR i k nám.

Krabice je podobná  těm minulým. Jen tady mimo dsamotnékonzole, ovladačů a potřebných kabelů nacházíme též brýle pro virtuální realitu, náramky na ruce a nohy a nástavce na sportovní potřeby. Na rozdíl od nové soupravy pro virtuální realitu HTC Vive, představené v Las Vegas na veletrhu CES 2017 je zde vše bezdrátové. Zatím tu máme jen jedny doplňky pro virtuální realitu, ale na vyzkoušení to stačí.

Konzole může fungovat i s běžnými ovladači s připojením na televizor, kdy kje výkonnější, rychlejší a má větší paměť, než GameBoard 1 a GameBoard 2. U hry The last days of the World, při hraní za Newt Amidalu Skywalkerovou , kterou jsme hráli na první generaci této konzole, docházelo tak i na výchozí nastavení detajlů k mírnému zasekávání obrazu a pořehřívání konzole, coý se projevovalo tím, že se konzole snažila ochladit a bylo slyšet hučení ventilátoru.. U druhé generace k tomu už nedocházelo a tady to půjde i bez nutnosti většího chlazení i na maximální detajly a nejvyšší rozlišení.

Vypadá to jinak úplně stejně jako předchozí dvě konzole, - tedy něco, co vypadá jako DVD přehrávač, ke kterému se zepředu připojují herní ovladače. Navíc je tu přepínač mezi ovládáním ovladači a virtuální realitou. Obraz se do televize promítá stejně, aby diváci viděli to, co vidí hráč. Býše uvedená hra tak vyšla znova, kvůli úpravě oro virtuální realitu, která v režimu hraní pomocí ovladačů nefunguje. Úprava spočívá v pevném nastavení pohledu vybrané hrdinky, nebo doinstalovat disk The last days of the World - Rhe Robin Hronek ´s storry. Staňte se Robinem Hronkem a nechte se zachránit náhodnou kamarádkou. Tím budou využity takové věci, jako je nošení na zádech, nebo ramenou, aby se něco otevřelo, nebo aby Robin Hronek něco podal a tak.

Robinem Hronkem se mlžete stát v nové hře s názvem Vitorama, kde místo dívek z naší organizace mu pomáhají různé ženy, které on zná, používá jejich schopnosti, vylepšuje svoje a jejich dovednosti a buduje novou civilizaci. Vitorama funguje i s ovladačema bez virtuální reality a pčirovnat bychom ji mohli k Minecraftu. Svět tu ale není složen z kostiček, ale má reálnou grafiku a nejde tu jen o to někde něco objevovat, stavět, těžit a obchodovat s jinými hráči, ale jde o přežití a obnovení civilizace.

Příběh základní hry od Elephant Entertainments je asi následující:

Robin Hronek pracuje ve vědecké laboratoři, kde se dělají pokusy s dimenzionálními portályx. Ty mají umožnit bleskové cestování vesmírem. Něco se bohužel pokazilo a portál pohltil laboratoř, která se ocitla bůh ví kde. Tím začíná hra v panenské přírodě toho neznámého světa, který vypadá úplně normálně, jenom v něm nic není kromě přírody. Máte jako v Minecraftu holé ruce a musíte si vyrobit základní nástroje, postavit přístřešek na spaní a lovit zvířata na jídlo a materiál. K tomu patří kácení stromů, těžba kamene a nerostů. Přčitom co by Robin Hronek hledáte další lidi, což jsou různé ženy, které zná. Některé věci se musíte naučit ze svitků, které najdete sami, nebo pomocí těch žen. Nošení na zádech a nebo ramenou se tu používá k získání těch věcí, orálním sexem se vyledpšují schopnosti těch žen, k čemuž je potřeba té dané pomocnici dát speciální lektvar. Z toho vyplývá, že je to takový středověce pohádkový svět, protože jsou v něm kouzla a alchymie.

Časem budujete město, kde ty nejurostlejší ženy dáváte na střelecké věže, kterých musí být vždy sudý počet, aby šly spojit hradbou, čímž pak vzniká město. To je i s virtuální realitou automatický proces, abyste se soustředili na výpravy, objevování, souboje a hledání dalších portálů. Může to být nekonečné, ale měli byste se soustředit na sbírání věcí, které máte za úkol najít v nejrůznějších světech, abyste mohli opravit laboratoř a vrátit se i s ní do normálního světa. S Minecraftem to má ještě společného, že v noci jsou venku, nebo i přes den kdekoli ve tmě strašidla, na která je třeba si dávat pozor, a  případně s nimi bojovat. Na Vitoramu také budeme dělat recenzi, jakmile ji vyzkouščíme.

Na rozdíl od HTC Vive stačí pouze brýle a doplňky a dost místa v místnosti s konzolí, abyste mohli  bezpečně běhat a skákatz po pokoji, kde hrakjete nějakou hru. Brýle a doplňky komunikují s konzolí nekspíše přes technologii WiFi DEKT a maximální dosah kolem konzole pro bezchybné fungování je  45 m čtverečních po dobu až 8 hodin, než brýlám, nebo doplňkům dojde energie. To je pak potřeba brýle a veškeré příslušenství připojit na nabíječku. Nabíječky kjsou součástí balení. Vše je nabito asi za 3 hodiny.

Menu je ovladatelné i ve virtuální realitě. Jen místo plochy s barevnými dlaždicemi pro snadné ovládání ovladačem se nejedná o plochu, ale o místnost a dlaždicové ikony nabídek, nebo her, jsou nahrazeny dveřmi. Brýle se zapnou nebo vypnou nasazením, nebo sundáním. Podobně funguje ostatní příslušenství.

Uvidíme, kdy bude takto fungovat HTC Vive, nebo Oculus Rift, či virtuální realita k počítači, nebo konzoli od libovolného výrobce.