úterý 8. února 2022

Řešení těžké čipové situace a pohled do zákulisí ubytování nových kolegů

Byli jsme požádáni, abychom vás seznámili s tím, jakým způsobem funguje příprava ubytování našich nových kolegů a zároveň vás seznámili s tím, proč se naší organizaci nedotýká současná krize v oblasti dodávání čipu pro výrobu elektroniky, což je mimo naší organizaci způsobeno z větší části pandemie koronaviru. Požádala nás o to námi provozovaná organizace, kterou můžete znát jako PCA Praha, kde je toto potřeba uvést jako zajímavost v oblasti motivace žen k spolupráci. Zajímavost je to z toho důvodu, že v praktickém provedení hodlá vše poskytovat a hradit osobně Robin Hronek, který k tomuto účelu potřebuje sbírku. Protože však nikdo nepřispívá, hledá způsoby, jak na to našetřit z vlastních finančních zdrojů. Každopádně vás ale seznámíme s tím, jak to u nás funguje na ukázku toho, jakým způsobem byste podobné věci měli dělat vy.

Přestože se ještě nekonala žádná mezinárodní, či jen Evropská, případně jiná oblastní konference naší organizace, naši kolegové v afrických zemích okolo saharské pouště vybudovali několik továren na výrobu čipu na výrobu elektroniky. Umístění továren na výrobu čipu pro výrobu elektroniky do oblasti pouště je provedena proto, že je možné na výrobu čipů těžit Písek, ze kterého lze tyto čipy vypálit za předpokladu, že tento Písek obsahuje dostatečné množství křemíku. Jedná se konkrétně o továrny, patřící pobočkám naší organizace v Tunisku, Alžíru a Libii. Pokud by to nestačilo, další pobočky hodlají postavit své továrny poblíž Sahary také, kdy by se jednalo o pobočky naší organizace v Etiopii, ale o tom zatím nemáme zprávy.

Okolní země kde se společnost PCA Praha jmenuje stále Allied Social Services toto vrámci motivací ke spolupráci uvítá, protože mohou být poskytovány novým ošetřovatelkám zdarma nové počítače, mobilní telefony, vybavení domácnosti různými spotřebiči, jako je například lednička, pračka, sušička, nebo myčka, případně vytvoření chytré domácnosti a podobně. K tomu také patří výroba automobilů Šárka což platí zejména o pobočkách naší organizace v Německu, kdy se auta v továrně, označené jako bBatradis Motor b.g., mimo Evropu se auta vlastní výroby vyrábí také ve Spojených státech, Kanadě, v Číně a v Austrálii. Co se týká Číny, jedná se většinou o auta elektrická. Ve všech těchto případech je velká poptávka po čipech na výrobu řídící elektroniky uvedených zařízení včetně aut.

Protože mimo naší organizaci nefunguje robinu Hronkovi jeho sbírka, můžete si vzít z naší organizace příklad v tom, že si vyrábíme úplně vše sami, což uvádíme jako zajímavost, protože na rozdíl od vás máme takové možnosti. V oblasti elektroniky jde o výrobu úplně všeho od procesoru až po poslední šroubek, uzavírající kryt zařízení většina těchto zařízení je vyráběna našimi pobočkami v Číně.

Co se týká naší pobočky v Praze, pracujeme vedle nového zdroje energie pro systém díky kterému budíme dojem toho, že si nás Robin Hronek vymyslel, také na ubytování nových kolegů, nebo spíše staronových kolegů, kteří se k nám opět vydali, protože se jedná o odborníky a techniky na uvedené zařízení. Staronoví kolegové tvoří sice menšinu, ale hodlají tady u nás být dostatečně dlouho na to, aby zde byli ubytování v takzvaných pracovních bytech. Bydlení zadarmo, nebo pouze za malý udržovací poplatek na úhradu příspěvku na služby se jako motivace žen k spolupráci se společností PCA Praha bohužel v Praze uplatnit nemůže, protože minimální nájem v novostavbě překračuje výši invalidního důchodu Robina Hronka. U našich kolegu to uplatnit lze, protože všechny naše pobočky po celém světě se na to skládají. Někteří tito kolegové, kteří u nás dlouho nebyli osobně znají Robina Hronka a díky tomu se zajímají o jeho osobní životní situaci, takže by rádi bydleli v jeho blízkosti i přesto že by bylo přesnější říci spíše, že by rády bydlely v jeho blízkosti, protože se jedná o ženy, alespoň pokud jde o fyzický vzhled této životní formy.

Konkrétně se tedy pracuje současně asi na čtyřech zcela nových bytech, o čemž nás informoval vedoucí oddělení technických služeb výstavby ubytovacích prostor naší organizace pro Pražskou pobočku pan Ing Jaroslav Knotil, který má na starosti organizaci výstavby nových bytů, řemeslnické opravy jako jsou například instalatérské a elektrikářské práce včetně prací malířských, truhlářských, lakýrnických a také prací podlahářských a tapetářských. Patří sem také i sklenáři a zámečníci.

Vzhledem k tomu, že zejména naše Pražská pobočka musí šetřit, nemůže zaměstnávat dostatečný počet řemeslníků na práce Šárka které jsme výše vyjmenovali z toho důvodu, že jsou to věci které jsou pro výstavbu či rekonstrukci bytu potřeba. Většina z nás, kteří jsou osobními přáteli, nebo hlavně osobními přítelkyněmi a kamarádkami Robina Hronka vykonávají většinu těchto prací osobně, dle svých nejlepších schopností a dovedností. To ale neplatí o nejhrubších stavebních pracech nebo o úpravách vodovodních, odpadních a elektrických rozvodů, ale pro případ malování, nebo montování nábytku to platí. 

Co se týká prací na nějakém takovém to bytě, začíná se obvykle revizi elektrického rozvodu a revizemi vodovodního a kanalizačního rozvodu. Protože se většinou jedná o novostavbu, bývají tyto věci obvykle v pořádku, nebo jsou zcela nové a splňuji nejnovější požadované normy. Protože se ale jedná o byty v domech Šárka které jsou viditelné i pro širokou veřejnost kromě vnitřních prostor námi používaných bitů, bývají prováděny drobné úpravy elektrického rozvodu kvůli tomu, abych šlo byt vybavit zařízením díky kterému to bude vypadat že si Robin Hronek vymyslel skutečnost, že nějaký jeho kamarád, nebo spíše kamarádka od nás bydlí v daném bytě, k čemuž je potřeba vybavit elektrický rozvod silnějšími jističi alespoň pro zapojení daného zařízení, které je naštěstí upraveno tak, aby mu stačilo standardní napájení ze sítě střídavým proudem o napětí 230 V na kmitočtu 50 Hz. Toho bývá dosáhnuto obvykle použitím základu napájecího zdroje svářečky.  Pokud je v domě více námi používaných bitů, nebo vlastníme celý dům, je důležitá revize elektrického rozvodu, nebo jeho úprava kvůli tomu, aby se dal elektrický rozvod použít také pro rozvod internetu ve smyslu naší pracovní sítě vedle zařízení na naše ukrývání mezi vámi. Rozvod internetu po elektrické síti je důležité stejné uspořádání kabelů v celém elektrickém rozvodu, protože se k přenosu používá jedna fáze. Znamená to tedy, že jestli že máme například Kladno u fázi na levé straně, uzemnění uprostřed a zápornou fázi na pravé straně, musí to tak být všude. To platí zejména pro okruhy elektrických zásuvek pro připojení spotřebičů do napájení.

Vedení elektrikářských prací včetně práce na úpravách elektrických rozvodů bývá obvykle pověřen vedoucí oddělení technických služeb pro elektrikářské opravy, revize a výstavby elektrických rozvodů Jiří Wiesner. 

Vedení zednických prací po úpravách elektrických, nebo vodovodních a odpadních rozvodu včetně i rozvodů plynu má na starosti otec Marie Smaulové Oliver Mac Smaul. 

Protože se však jedná o novostavbu, není potřeba tolik různých řemeslníků, takže vám tady nebudeme vyjmenovávat všechny vedoucí jednotlivých oddělení technických služeb, pečujících o pracovní byty naší pobočky v Praze. Problémem však je nedostatek dopravních prostředků a řidičů. Většina velkých nákladních automobilů jsou kamiony, nebo skříňové náklaďáky, což pro dopravu stavebního materiálu není vždycky ideálně použitelné. Většina přátel, které Robin Hronek má v naší komunitě se tak podílí zejména na dopravě materiálu, protože pokud to jen trochu jde a někdo z nich má dodávku, doplňuje tak náš vozový park.

Vedoucí odboru dopravy je pán Karel Werner, který se díky nedostatku pracovních sil podílí na řemeslnických prací v jednotlivých pracovních bytech, takže jeho místo momentálně zastupuje jeho manželka paní Olinie Wernerová. V některých případech se výpomoc týká i pracovníků a pracovníci v administrativě naší pražské pobočky, protože nemáme dostatek lidí.

Zlý, kteří sem po dlouhé době opět přicestovali stojí za zmínku zejména ti, kteří jsou přáteli Robina Hrobka. V jeho věkové kategorii jmenujme zejména nově příchozí, kterými jsou sestry Marie a Zuzana Moddesovy a po dlouhé době se k nám taky vrátila architektka Magda Duresova, která vytvořila projekt na stavební úpravu naší pobočky kvůli vylepšení energetického systému. Ostatní tady zůstaly, ale neměli čas, nebo mají jiné pracovní úkoly, takže o nich moc toho nevíme. 

Co se týká rodiny Marie Smaulové, tak ta se přestěhovala také do blízkosti bydliště Robina Hronka  a jejich společného syna Jiřího Hronka. Nově zmiňované dívky se stanou jejími sousedkami v bytě nad ní. V jejím původním bytě nyní bydlí její cesta z tátovi strany, kterou tady vítáme jako naší novou kolegyni. Naše organizace tak ušetřila náklady na budování nového bytu, tak stačilo využít části nábytku a vybavení, které nebylo možné přestěhovat a pouze doplnit některé nové věci. 

Konkrétně se jednalo o obytnou obývákovou stěnu, kuchyňskou linku a postel v ložnici důvodem ponechání těchto částí nábytku byla skutečnost čárek a že obýváková stěna a postel v ložnici nám nebyla zaslána našimi švédskými kolegy, ale byla zakoupena v Praze v některém z obchodu společnosti IKEA. Znamená to konkrétně, že uvedené kusy nábytku jsou vyrobeny z dřevotřísky a nikoli ze dřeva, takže po jejich částečném rozebrání kvůli možnosti stěhování by po opětovném smontování nemuseli dobře držet. Důvodem je skutečnost, že opětovné rozmontování a smontování poškodí závity a dírky pro šrouby, které by pak nedržely, protože by se to vy mlelo.

Vpřípadě postele v ložnici byli vyměněné matrace, abych to ta její teta Orante Scarlantova měla čisté a nepoužité, ikdyž to čisté bylo, ale z hygienických důvodů je třeba zejména části postele trpící propocením vyměnit. 

Problematické bude taky dodání nových osobních automobilů pro nově příchozí kolegy, protože i naši němečtí kolegové vyrábí i elektrická provedení některých služebních vozů právě uvedena teta Marine Smlouvé právě elektrickou verzi auta pro naše pracovníky obdržela, ovšem na některé věci by bylo lepší auto s klasickým spalovacím motorem. Maximální rychlost které tento elektromobil dokáže vyvinout je 100 km za hodinu a maximální dojezd na jedno nabití akumulátoru je 400 kg po městě a nejbližším okolí je to dostačující, avšak na delší cesty to není vždycky praktické, protože z časových důvodů je potřeba někdy jet vyšší rychlosti než 100 km za hodinu zejména v případě používání dálnic, nehledě na skutečnost že stále ještě není dostatečně hustá síť dobíjecích stanic. Výhodou je sice ekologická nezávadnost a některé chytré funkce, avšak při vybití akumulátorů na hodnotu která je nutná k příjezdu k nejbližší nabíjecí stanici trvá plné nabití asi 25% kapacity baterie do plného nabití okolo 8:00 minimálně. Nabíjení probíhá totiž z standardní zásuvky elektrické sítě.



Žádné komentáře:

Okomentovat