úterý 6. srpna 2024

Služební auta si budeme také vyrábět sami v v Čechách

Úsporná opatření, která vyšla z osobního projektu Robina Hronka na pomoc jeho kamarádce nás vedla k tomu abychom si nedaleko Prahy postavili továrnu na bílou techniku pro vybavení našich pracovních bytů pro naše kolegy z našeho domovského světa či světů, nebo jiných poboček naší organizaci. V souvislosti s tím jsme také uskutečnili plán na výstavbu továrny na výrobu automobilů, které se jinak vyráběly v Německu, kde nám s tím pomáhali naši kolegové v Mnichově. Protože se jednalo o vozidla s klasickým spalovacím motorem, který jezdí na benzín, nebo naftu, byla doprava drahá i přesto že poslední době se přechází na vozidla s elektrickým pohonem. Přesto je však doprava drahá, protože se tato vozidla převážejí po vlastní ose a ne všechny modely jsou vybaveny speciální technologie, která by umožnila provoz bez nabíjení, tak se řidič občas potřebuje občerstvit, což stojí peníze nejenom pro naší organizaci ale i pro daného řidiče. 

Proto byly využity některé části bývalých automobilových závodů společnosti Škoda Mladá Boleslav v okolí Mladé Boleslavi a Benátek nad Jizerou, kde se o to postarala tamní pobočka naší organizace. Kromě toho, že jsme se podíleli na výstavbě této továrny, podíleli se na tom i inženýři od našich německých kolegů, aby měla tato továrna stejné technické vybavení jako továrna v Mnichově. Rádi bychom začali pro své kolegy vyrábět služební osobní automobily, nebo i vozidla užitková ještě před konáním mezinárodní konference 2024, jejímž hostitelem je letos Bratislava. 

Speciální technologie na výrobu elektřiny, která v době energetické krize měla sloužit i k výrobě elektřiny pro pracovní byty a veškerá naše pracoviště již nyní stačí používat pouze pro zdroj energii pro výše uvedená vozidla, čímž odpadá nutnost jejich nabíjení nehledě na to, že tato technologie i nadále umí vyrábět elektrický proud o napětí 230V střídavého proudu a frekvenci 50 Hz, což je elektrické napětí používáme v klasických zásuvkách pro napájení spotřebičů v domácnosti. Další vylepšení oproti elektromobilům vyráběných pro komerční účely za účelem obchodu mimo naší komunitu a organizaci je další úsporou energie používání invertorových motorů přímo v nápravách, jak tomu bývá obvykle u elektrických koloběžek nebo kol. navíc to šetří místo, které tak lze využít jako prostor pro přepravu věcí v autě. Kromě ještě nižší hlučnosti oproti klasickým uhlíkovým elektromotorům je zde také daleko menší uhlíková stopa, což přispívá k ochraně životního prostředí. 

Zda-li pak stihneme uvést tuto továrnu do provozu ještě před letošní mezinárodní konferencí naší organizaci zatím nevíme, protože se zabýváme také jinými věcmi, o kterých vás hodláme informovat v dalších článcích pokud k tomu bude dostatek informací. Jisté je pouze to že naše továrna nebude mít takové využití jako Mnichovská továrna s názvem BATRADIS motor bundeschaft, protože se budou vyrábět auta pouze v případě jejich potřeby.


úterý 28. listopadu 2023

Stavba továrny na bílou techniku v Praze

Jedním z programu naší letošní mezinárodní konferenci v Mnichově byla zmínka o továrně na výrobu bílé techniky, kterou provozují naši němečtí kolegové v Düsseldorfu. Ta slouží k výrobě vybavení domácností pro naše pracovníky, protože to vychází mnohem levněji, než kdyby se vše vozilo z Číny. Naše Pražská pobočka by ráda ušetřila ještě více na dopravě bílé techniky z Německa například k nám do Prahy za účelem vybavení bytů pro naše přátelé a pracovníky Pražskou, sušičkou, myčkou na nádobí, troubou se sporákem a kávovarem. Proto se teď toho moc neděje, protože jsou výstavbou této továrny nejvíce zaměstnaní ti z nás, kteří poskytují našemu kontakt térovi, kterým je Robin Hronek informace a různé věci, které má publikovat na internetu pomocí blogů, webu a sociálních sítí.

Stavba továrny nedaleko Prahy po vrute německé je naplánována na rok 2024, ale stavba započala již koncem měsíce října školením v oblasti používání těžké stavební techniky. Podobně jako u výstavby některých našich nových podnikových restaurací byl jmenován otec Marie Smaulové Oliver Mac Smaul stavbyvedoucím a použitá byla stejná technologie.

Technologie pro vznik hrubé stavby spočívá ve vyhloubení obrovské Jámy, do které je instalována ocelová konstrukce, jejíž části, které mají tvořit stěny se vylíjí betonem, což bude platit i pro stavbu nadzemní části továrny. Některé části, které nebudou vylity betonem mohou sloužit jako okna tím, že to ocelové konstrukce bude vsazena skleněná tabule, což může platit také pro vrata, u kterých ovšem bude potřeba nejprve namontovat pohon pro jejich otevírání a zavírání pomocí elektromotoru a servomechaniky. Abys stavba probíhala co nejrychleji, je za mě s náma valná většina pracovníků naší hlavní české pobočky v Praze, díky čemuž o nás v poslední době není moc slyšet nejen proto, že Robin Hronek tráví většinu volného času se svojí kamarádkou Naďou, které také hodláme pomoci k levnějšímu bytu, který máme připravený a stále je držíme v rezervaci. 

Pokud půjde vše podle plánu, mohla by být hrubá stavba dokončena ještě před Vánoci a budování vnitřku továrny včetně instalace strojů a všeho potřebného by probíhala během roku 2024 na výstavbě s námi spolupracuje několik inženýrů kteří provozují výše uvedenou továrnu v Německu a po uvedení továrny do provozu si budeme moci vybavení domácnosti vyrábět sami dle našich potřeb. Těmi naše mi potřebami se myslí výroba vybavení nového pracovního bytu pro další spolupracovníky z domovských světů zakladatelů naší organizace u vás, kdy v případě Robina Hromka a jeho nejbližších přátel uvnitř naší organizaci půjde o jejich příbuzné a přátelé, kteří zatím zůstali doma a projevily zájem vy pomoci na základě toho, co se dozvěděli. 

Jelikož udržujeme spojení s našimi domovskými světy, tak pokud jde zejména o planetu Albedor, tak jde o domov většiny z nás. Naši přátelé, kteří osobně znají Robina Hromka mají doma spoustu přátel, takže i na této druhé straně vznikají různé organizace, které si kladou zasíl vybrat některé tyto přátele za účelem je poslat k nám na zemi. Jedná se většinou o lidi, kteří u nás již byli. Ti, kteří u nás byli i když by bylo možná přesnější říci "ty které u nás byly"se stávají většinou vedoucími pracovních týmů lidí kteří s námi u nás mají spolupracovat. Protože se jedná většinou o dlouhodobější spolupráci, je třeba tyto týmy ubytovat nejlépe do pracovního bytu, což je byt, který poskytujeme jako možnost ubytování zde u nás. Protože součástí práce těchto týmů bude i určitý druh intimní dámské společnosti pro našeho kontaktéra, vybírají se ubytovací lokality blízko jeho bydliště.

Nákup nových bytů, nebo rovnou Nových domů které se často teprve staví, bývají velice drahé. Jeden takový byt může stát i několik milionů korun. Bylo by rozumné, aby za používání tohoto bytu se normálně platil nájem, avšak To by pozbylo principy fungování naší organizaci, která svým způsobem napodobuje v malém měřítku svůj domovský svět. Právě z tohoto důvodu se nájem platí hromadně formou společné úhrady životních nákladů, jejich součástí je právě úhrada nájmu a energii jí. Na hlavu to vychází na velice nízkou částku, která je tím nižší, čím více lidí pracuje v naší organizaci. 

Plánuje se také výstavba továrny na výrobu služebních osobních automobilů, protože ty jsou vyráběny také u našich německých kolegů v Mnichově, takže je poněkud nákladná doprava nových vozidel k nám do Prahy. Nabízí se možnost použít k tomuto účelu částečně zastaralé prostory a výrobní haly závodu Škoda Mladá Boleslav které jsou známé jako výrobce automobilů značky ŠKODA. Stejně jako v případě Mnichovské továrny BATRADIS motor bundes gezelschaft by se jednalo o elektromobily s použitím našich technologií, což bych v případě naší české továrny mohla být Škoda Enyak v provedení elektro, ale s použitím našich technologií.

čtvrtek 26. října 2023

Co možná nevíte o pražském Metru

Opět tady máme pro zajímavost něco, Co spadlo pod stůl, nebo bylo zrušeno či se z jakéhokoliv důvodu přestalo používat. V tomto případě bychom vás rádi seznámili se zajímavostmi ohledně pražského metra, kdy půjde zejména o takovou zajímavost, která spočívá v předpovědi vzniku trasy B, Ježíš prodloužení ze stanice smíchovské nádraží dál předpověděl Robin Hronek. Z tohoto důvodu mu předáme slovo, aby tento článek byl z jeho pohledu:


Když jsem byl malý, miloval jsem pražské metro, protože to byl jediný způsob jak se co nejrychleji dostat z centra Prahy někam, kde je možnost chodit na procházky v přírodě. Občas si to připomínám formou sledování videí na YouTube s tématikou pražského metra, o kterém jsem takto zjistil spoustu zajímavých věcí které jsem předtím nevěděl i přesto, že některé věci jsou všeobecně známé, akorát že se dlouho tajily před veřejností.

Jednou takovou věcí která byla zmíněna v některém z videí které jsem k tomuto tématu sledoval, byla informace o speciální tajné stanici na trase A, která se jmenovala Klárov a byla zajímavá tím, že nebyla určena pro veřejnost, ale pouze o vládních činitelé tehdejšího politického režimu, kterým sloužila také jako kryt v případě válečného napadení. To bylo způsobeno tím, že v té době probíhala takzvaná studená válka.

Co ale určitě nevíte a ve videích zcela chybí je jedna zajímavost, která se týká trasy B pražského metra, která spočívá v tom že jsem předpověděl její prodloužení ze smíchovského nádraží dále. Moje předpověď se samozřejmě liší od toho, jakým způsobem byla tato část trasy B prodloužená, ale to nevadí, protože se od skutečnosti příliš nevysyla. Konkrétně se jedná o to, že Pražská pobočka organizace BATRADIS měla právě na této trase svojí speciální stanici, která také nebyla určena pro veřejnost, ale pouze pro potřeby této organizace stanice se jmenovala Radistů a nacházela se mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Radlická. Po výstavbě prodloužení trasy B ze Smíchovského nádraží do Nových Butovic, kdy se ještě používali ideologické názvy pro některé stanice, bylo provedeno opatření, aby se běžní lidé do stanice Radistů nikdy nedostali, což bylo realizováno tak že do této naší stanice metra bylo použito odbočky, která sloužila pro přejezdy vlaků z jedné koleje na druhou v době, kdy bylo Smíchovské nádraží konečnou stanicí. Stanice Radistů byla dostupná pouze po ukončení provozu metra pro veřejnost Mezi půlnocí a 5:00 ranní .

Stejně jako veřejně dostupné částky trasy B pražského metra byla i naše speciální stanice podobně řešena jako stanice Smíchovské nádraží tři Radlická a to tak že se jednalo o hloubenou stanici. Dnes se používá jako část skladovacích prostor a kolejové přípojky, jakými byla kolej, vedoucí k přejezdové koleji na konečné stanici trasy B, která se jmenovala Smíchovské nádraží a z druhé strany kolej Na vlečku vedoucí na vlakové Smíchovské nádraží, byli odstraněny s tím, že naše stanice byla podobná stanici Radlická, akorát že místo zeleného obložení stěn stanice za vlakem s bílým pruhem, obsahujícím název stanice byla naše stanice obložená stejným způsobem, akorát že místo kombinace zelené a bílé byla použita kombinace tmavomodré ze světle modrou. Výstup ze stanice nevedl na povrch, ale do vnitřních prostor naší pobočky.

Takovýchto prostor má pražské metro více, ale z větší částky pro ně nemáme prakticky využití, tak jsme je ponechali provozovateli pražského metra jako prostory pro technické zázemí jednotlivých stanic či ochranného systému metra.

Dodat by se dalo ještě to, že tato speciální stanice neměla příliš velké praktické využití, ale měla sloužit původně kdo právě našich pracovníků mezi naší pobočkou, kde pracovali a svým zdejším pracovním bydlištěm. Plán byl takový, že jsme měli speciální vlakovou soupravu metra, která vyjížděla z naší stanice do sítě pražského metra a přejezdy mezi trasami byly realizovány pomocí služebních přejezdových kolejí, které se v pražském metru používali k rozmístění vlakových souprav na jednotlivé trasy obvykle z depa Kačerov na trase C pro všechny tři trasy metra, zejména tehdy když je nebylo v provozu depo Hostivař na trase A. Tím pádem by se dalo říci že jsme vlastně vytvořili soukromou linku metra, která spojovala všechny tři veřejně používané trasy metra do jedné, což by se dalo označit jako trasa D. Tak tomu ale úplně není, protože tato čtvrtá trasa metra se skutečně chystá a bude i veřejně dostupná kolem roku 2025, kdy opravdu má jít o trasu D, vedoucí z Náměstí Míru na Libuš, případně do pístnice..

Co se týká budoucí trasy metra, je zajímavá tím že se uvažuje, že vlaky budou bez řidiče stejně jako v našem domovském světě. Není však ale jisté, jestli tak tomu doopravdy bude, protože se tato trasa teprve začíná stavět

pátek 15. září 2023

Zajímavosti z mezinárodní konference naší organizace v roce 2023 v Mnichově - české programy a jejich využití

Protože jíš do Mnichova dorazili delegace i v České republiky na naší letošní mezinárodní konferenci, už tady máme nějaké zajímavosti o tom co se bude dít na základě přednášek o jejich programu. Některé věci probíhají právě teď v okamžiku, kdy píšeme tento článek, takže některé věci se právě projednávají.

Přednáška o našem způsobu hospodaření pražské pobočky formou podílové úhrady životních nákladů již byla projednávána včera a některé pobočky v okolních zemích Evropy přislíbili pokus tento způsob použít. Konkrétně se jedná o ty pobočky, v nich pracují známý a kamarádi těch z nás, kteří jsou osobními přáteli Robina Hronka, a zejména ti, kteří pomáhají s jeho osobním projektem na pomoc jeho kamarádce s bydlením. Tento způsob hospodaření finančními prostředky totiž umožní ušetřit spoustu peněz všem pobočkám tvořící naší organizaci a tudíž mohou být lépe financovány složité projekty. Pobočky v zemích, které to zaujalo, hodlejí tento způsob začít nasazovat začátkem roku 2024.

Zatím víme, že Mezi tyto země které tento způsob hospodaření zaujal jsou podle reakcí jejich delegací Německo, Francie, Velká Británie, Rakousko a Švýcarsko.. jestli to zaujme delegace s poboček v Polsku a Severní Evropy se dozvíme během dneška. Záleží totiž na tom, kdy se v rámci toho projektu, který se jmenuje "pomozte Nadě" budou pořádat živá hudební vystoupení s cílem na tento projekt vybírat peníze v daných zemích. Spousta osobních přátel i příbuzných Robina Hronka tvoří nejrůznější hudební seskupení, která se zabývají rokem a heavy metalem včetně elektrofonické a elektroakustické hudby by uvítali možnost živě vystupovat i v zahraničí, aby rostla jejich popularita. Na živá vystoupení pod širým nebem již bohužel brzy přestane být vhodné počasí, ale během měsíce za říčárka který je nyní v polovině a možná ještě začátkem měsíce října by mělo být poměrně přijatelně, takže by se některé takové věci mohli ještě konat. Přes zimu budeme závislí na ochotě provozovatelů našich podnikových restaurací, baru, diskoték a jiných klubů nám dovolit tam uspořádat nějaké živé hudební vystoupení.


úterý 12. září 2023

Zajímavosti z mezinárodní konference naší organizace 2023 v Mnichově

Léto pomalu končí, i když počasí tomu neodpovídá, ale je to čas na každoroční mezinárodní konferenci naší organizace, jejímž hostitelem je letos Mnichov. Programy delegací z českých poboček a zejména z Prahy jsou naplánovány na její druhý týden, nicméně se již předtím stala spousta zajímavých věcí se kterými bychom vás pomocí tohoto článku rádi seznámili.

Jakožto krátkou zprávičku o tom, co se právě aktuálně děje jsme vás na našem Facebooku informovali o tom že výroba některých zařízení pro vlastní potřeby naší organizaci se již nemusí kompletně vyrábět pouze v Číně, ale že ve městě Düsseldorf v Německu byla postavena továrna která se zaměřuje na výrobu elektrických spotřebičů pro vybavení domácnosti, jako je například jednička, pračka, nebo myčka na nádobí. Mělo by to též platit i pro elektrické trouby se sporákem v podobě sklokeramické desky, případně desky indukční, kdy se jedná o takzvanou indukční varnou desku.

Protože zejména ti z našich spolupracovníků a kolegů, kteří jsou osobními přáteli a kamarády Robina Hromka jsou zaneprázdnění například budováním pracovních bytů naší organizaci v okolí jeho bydliště, protože se jedná většinou o ženy, díky čemuž se mohou starat i o jeho osobní intimní život, tak se nemohli zúčastnit letošní mezinárodní konference Od jejího zahájení a pojedou pouze na tu část akce, ve které mají svoje přednášky a referáty, případně jiné prezentace toho, co dělají. Jeden takový byt se právě teď buduje a i když je továrna v Düsseldorfu otevřená teprve nedávno, dostali jsme na ukázku sestavu prvních vzorků na ukázku, jak to bude vypadat, což si v tomto článku rozebereme:

Prvním přístrojem do kuchyně je pochopitelně Lednice kdy se v tomto případě jedná o typ takzvané americké lednice, což znamená že jde o vysokou lednici asi okolo 180 cm, kdy levé dveře, které se otevírají na levou stranu, ukrývají mrazák, zatímco pravé dveře, které se otevírají doprava ukrývají lednici. Mrazák a lednice mají každý svůj vlastní agregát, což je motor, pohánějící chladící směs. Lednice je vybavena speciální nádrží na chlazení vody, která je umístěna ve dveřích lednice a umožňuje osvěžení chlazenou vodou Po vložení skleničky do otvoru ve dveřích. Podobné zařízení, ale na výrobu ledu ukrývají dveře mrazáku. Kromě vlastního zapnutí lednice, je veškeré ovládání digitální a informační displej na dveřích lednice poskytuje informace o teplotě mrazáku a teplotě Lednice, kdy si obě části přístroje automaticky hlídají teplotu a provádí automatickou regulaci závislosti na množství vložených potravin. Podrobnější informace o fungování lednice je k dispozici v aplikaci BATRADIS Smart home, což je naše chytrá domácnost, Kam se dají všechny spotřebiče, o kterých budeme mluvit dají zapojit.

Dalším přístrojem je myčka nádobí, která je také částečně chytrá. Znamená to konkrétně, že o stavu mytí nádobí můžete být informováni prostřednictvím svého mobilního telefonu, takže když je zařízení vchodu, nemusíte být doma. To by se správně stejně jako u pračky dělat nemělo, ale možné to je a někdy je to potřeba. 

Pračka a sušička také nejsou zrovna zajímavé věci stejně jako myčka nádobí, avšak zajímavé tady je, jakým způsobem bylo vyřešeno balení přístrojů, kdy obě zařízení mohou tvořit jeden celek a to tak že pračka a sušička mohou stát vedle sebe, nebo na sobě. To není nic neobvyklého stejně jako to, že jsou obě zařízení chytrá v tom smyslu, že vás mohou prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu informovat postavu praní prádla, nebo o stavu jeho sušení v sušičce. Zajímavost balení těchto přístrojů, které se dodávají společně je zajímavé tím že obsahují náhradní boční a náhradní vrchní kryt pračky pro přimontování sušičky ze strany, nebo ze shora.

O něco zajímavější je kávovar, který má provedení, které jsme obdrželi příliš velké balení. Důvodem je skutečnost, že kávovar obsahuje kromě standardní hlavy na zrnkovou kávu, také hlavu na kapsle do kávovaru, takže si můžete vybrat technologie přípravy kávy jaká vám vyhovuje. V obou případech je potřeba správně poskládat všechny nádoby tvořící ten kávovar, což je naštěstí vyřešeno tak že pokud něco jemně a téměř samo od sebe nezapadne na své místo se zacvaknutím, tak to na dané místo nepatří. S kým se myslí například nádoba na vodu, nádoba na kávu a nádoba na sušené mléko. Ovládání je plně digitální pomocí dotykového displeje, kde si lze zvolit druh kávy, jakou chcete aby přístroj vyrobil a Po vložení šálku do přístroje stačí stisknout tlačítko start kávovar sám zjišťuje, jestli je vložený šálek včetně automatické detekce velikosti, takže přesně ví jaké množství kávy má vyrobit.

Pro připojení kávovaru do chytré domácnosti lze pro něj získávat další programy na vaření kávy, ke kterým může být potřeba objednat jiné součástí přístroje kvůli tomu, aby byla káva připravená na profesionální úrovni jako v restauraci.

Chytrou domácnost v Praze z těchto ukázkových vzorků postupně budeme dávat dohromady, avšak na letošní mezinárodní konferenci máme k dispozici malou výstavu toho, co pobočky, které jsem vyslali své delegace dokázaly zejména v případě, že nemusí řešit problémy se složit ke, nebo špatně realizovatelnými projekty. Chytrou domácnost si tak můžeme na letošní mezinárodní konferenci prohlédnout a vyzkoušet.

Protože naše Pražská pobočka má ze všech našich poboček na Dsvětě nejvíce problémů, bude se možná podobná továrna, jaká je v üsseldorfu stavět i v České republice ideální by bylo, kdyby jí bylo možné postavit blízko Prahy, nebo přímo v Praze to ale uvidíme.

pondělí 28. srpna 2023

Projekt vlastního dopravního systému, který bychom stejně nedělali bez ohledu na stav přátelství Robina Hronka s Naďou

Je tomu už hodně dávno, co na některé z našich mezinárodních konferencích byl představen projekt na vlastní dopravní systém, který by se používal na dopravu materiálu a vyrobených nástrojů a všeho potřebného mezi jednotlivými pobočkami naší organizace tak, aby byla doprava zcela zdarma a nezatěžovala žádnou z našich poboček výdaje za dopravu. V rámci seriálu na téma projektu, které spadly pod stůl bychom vám toto chtěly pro zajímavost trochu více přiblížit a jako další zajímavost přidat některé věci které se nepoužívají zejména proto, že navazují na již existující dopravní systémy, které nepatří k naší organizaci.

Speciální dopravní systém který realizovat nebudeme pro něho velkou technickou náročnost funguje v podstatě něco jako potrubní pošta, akorát že místo stlačeného vzduchu se používá elektromagnetické pole. Dopravní kapsle které umožňují i osobní dopravu za předpokladu, že jsou na to uvnitř uzpůsobený, jsou tvořeny dvojitým pláštěm, kdy jeden plášť funguje jako rotor a druhý plášť jako starter je tak zajištěno, aby vnitřní plášť, který tvoří buďto prostor pro náklad, nebo pro dopravu osob byl umístěn vždy podlahou dolů a stropem nahoru. Tato gyroskopická konstrukce se pohybuje tunelem Šárka jehož stěny obepínají skruže Šárka které obsahují sadu elektromagnetů. Polarita elektrického napájení určuje směr pohybu dopravní kapsle. Vnější plášť dopravní kapsle rotuje okolo vnitřní části, protože je tažen elektromagnetickým polem a maximální rychlost pohybu je až 250, nebo 300 km za hodinu s tím, že se dopravní kapsle může pohybovat libovolným směrem bez toho, aby vnitřní prostor pro náklad 3 přepravu osob měnil svojí orientaci a zůstal stále podlahou dolů.

I přes značnou technickou náročnost budování systému této dopravy byl vybudován spoj mezi naší Pražskou pobočkou a pobočkou našich ostravských kolegu, která se nachází v areálu bývalých vítkovických železáren. Ta může sloužit pro dopravu skříni pro montáž počítačů a jiné elektroniky, avšak rychlost s jakou by přeprava probíhala je taková, že to není potřeba, takže se ani tato jedna pokusná linka nepoužívá i když funguje.

Proč je technicky náročné budovat takovýto dopravní systém? Většina tunelu pro tento dopravní systém je uložena v podzemí, což by takový problém nebyl a však je nutno dávat pozor na geologické podmínky, ve kterých se nachází například pobočka ze které má vést linka tohoto dopravního systému jiné pobočce, kde má tato linka končit. Po dobu vedení tunelu je nutno dbát na geologické složení okolí tunelu, ve kterém je ražen. Protože máme oproti vám o něco pokročilejší techniku, mají tak důlní inženýři kteří se starají o výstavbu našich nových poboček o něco méně práce Šárka a však situaci nemusí komplikovat pouze uspořádání hornin a dalšího materiálu, jako je třeba štěrk, hlína a složení hornin jako je pískovec, vápenec, žula a další horniny které tvoří složení Země, ale také některé vaše rozvody inženýrských sítí, jako je vodovod, plynovod rozvod optických sítí pro fungování internetu, telefonu, nebo rozvod elektřiny, pokud je veden podzemí. V případě Prahy a jiných hodně velkých měst může být na překážku také metro v případě naší Hlavní pražské pobočky Šárka která se nachází uvnitř Černého vrchu a pod smíchovem a malvazinka mi, to konkrétně je vedení trasy B pražského metra, kdy se jedná o stanici Anděl a tunel mezi stanicemi anděl a Karlovo náměstí a z druhé strany o něco víc a tunel mezi stanicemi anděl a smíchovské nádraží. Co se týká přírodních geologických podmínek, velké problémy nastávají v malé hloubce, kde se nacházejí většinou sypké materiály, takže razící štít musí používat Těžební laser na tavení hornin, aby případný štěrk, nebo hlínu roztavil v místě v retzu, čímž po vychladnutí vznikne pevný povrch to spotřebovává hodně elektrické energie na rozdíl od vrtání v pevné Skále, kde stačí pouze mechanická ražba.

V rámci úsporných opatření byly podobné geologické problémy součástí výstavby takzvané díry, což je veliká krychlových ta komora ve které byl vybudován Tovární systém sloužící k tomu, aby si zejména naši kolegové z jiných světů u nás mohli vyrábět vše, Co potřebují k životu bez toho aniž by si to kupovali, protože by pak museli většinu svého času věnovat výkonu nějakého občanského povolání mimo naší organizaci, aby jsi na to vydělali. Výše uvedena linka našeho speciálního dopravního systému z této díry vyúsťuje a spojuje tak prahu s Ostravou. V plánu původně bylo ještě vybudovat další spojení tohoto typu pomocí tohoto systému i s jinými pobočkami v České republice a možná že i na světě podle toho, kudy by se nejlépe nějaká linka tohoto dopravního systému vedla. Původní plán zahrnoval vybudovat celosvětovou síť, která by propojovala všechny výrobní centra všech našich poboček u vás, ale sešlo z toho a my to tu máme pouze jako takovou zajímavost.

V minulosti se k přepravě materiálu ale i lidi používali a stále ještě používají vaše dopravní služby Šárka kde jako zajímavost uvádíme například přípojku na železniční síť vlečkou, která vede z naší Hlavní pobočky na nákladovou část smíchovského nádraží. Tato vlečka se však již nepoužívá, ale fungovalo to tak, že z naší pobočky byla vypravena lokomotiva buďto bez a nebo s několika nákladními vagóny, případně i v několika vagony osobními s tím, že se pak mohli připojit k jakémukoliv vlaků který jel směrem, který jsme potřebovali beztoho, aniž by si cestující osoby z naší organizace museli kupovat lístek na vlak, protože jeli v podstatě naším soukromým vlakem případně jeho částí, která se připojila k nějakému vlaku. nepoužívá se to z toho důvodu, protože to nebylo příliš efektivní a v případě potřeby bylo jednodušší zaplatit tehdejším československým drahám, nebo dnešním českým drahám či jinému železničnímu dopravci nějakou skupinovou jízdenku, nebo zpětně proplatit jízdné, protože to nebylo technicky efektivní. Důvodem totiž bylo že tato vlečka která vyústila na smíchovské nádraží má pouze jednu kolej, takže se velice špatně dalo mimo prostor nádraží pracovat z vagonu díky nedostatku výhybek a kolejí.

Automobilová doprava jak osobní tak hlavně nákladní zůstává beze změn, protože její efektivita je maximální a nemá žádné technické komplikace. V rámci úsporných opatření se pracuje pouze na náhradě nákladních vozidel s dieselovým spalovacím motorem za elektrická vozidla, ale na tom se zatím jen pracuje. 

čtvrtek 24. srpna 2023

Co bychom dělali, kdyby Robin Hronek již nekamarádil s tou Naďou, a neb obnovila by se podpora pro zařízení Apple?

V poslední době vám jako zajímavost předkládáme články o tom, Co spadlo pod stůl, nebo se přestalo používat, Kam patří i třeba podpora přístupu k naší pracovní síti pro zařízení od společnosti Apple. U zařízení tohoto výrobce se od podpory upustilo proto, že narozdíl například od připojení zařízení, jakými byli stolní počítače, nebo notebooky běžící na operačním systému Microsoft Windows případně na nějakém tom Linuxu, není z důvodu uzavřenosti operačního systému Applu příliš uživatelsky přívětivé naší síť na takových zařízení zprovoznit.

Kromě stolních počítačů nebo notebooku zde navíc již tenkrát, když jsme to zkoušeli, tak byly k dispozici navíc ještě chytré mobilní telefony Apple iPhone nebo tablety Apple iPad. Všechna tato zařízení se stále vyrábějí, a však podpora pro práci v naší síti není jednoduchá na zprovoznění. Pojďme se na to podívat:

Kdyby z nějakého důvodu s Robin hrnek přestal kamarádit a stýkat s tou kamarádkou Naďou, tak jeho projekt nám vydělal dostatek peněz na to, abychom místo držení rezervace bytu pro ní mohli investovat do obnovení vývoje softwaru pro Apple na přístup k naší síti, který se doposud dal udělat následujícím způsobem:

V případě počítačů od společnosti Apple, jako je stolní počítač i Mac, nebo notebook MacBook, kdysi existovala instalačka pro tento operační systém, která fungovala tak, že jste museli z našeho webu nahrát na USB flash disk instalační soubor pro Mac OS X, který se jmenoval bnetkea.dmg. tento soubor se jakožto virtuální instalační disk připojil k systému jakožto disková jednotka, ze které se zkopíroval do složky aplikace soubor který tam byl. Další možnost byla tento soubor normálně spustit. 

Problémem ale bylo, že jako výchozí zemi byl přístup k naší síti ve Spojených státech, což znamenalo že aplikace byla v angličtině a jako výchozí země byl batradis.com -BATRADIS United States. Nedalo se to nijak změnit kromě přihlášení se jakýmkoliv účtem pracovníka naší společnosti, kdy obsah byl takový, jaký má být, avšak ostatní části prostředí aplikace byly anglicky.

V případě připojení chytrého telefonu Apple iPhone nebo Apple iPad se ze strany počítače dal použít i počítač se systémem Windows, a však podmínkou bylo, aby na počítači byla nainstalovaná aplikace iTunes. Aplikace iTunes totiž kromě toho že byla přehrávače médií od společnosti Apple, tak také sloužila k synchronizaci dat mezi počítačem a například telefonem Apple iPhone nebo tabletem Apple iPad pomocí kabelů, kdy součástí balíčku pro Apple od naší organizace byla i aplikace pro toto zařízení ta se do mobilního zařízení nainstalovala pomocí synchronizace obsahu aplikací. Opět však nastal ten samý problém jako u stolního počítače nebo notebooku od společnosti Apple, a sice že obsah byl například v našem případě v češtině pouze tehdy, když jsme se přihlásili k našemu účtu a všechno ostatní bylo anglicky.

Z tohoto důvodu prováděl připojení zařízení Apple do naší sítě zkušený odborný technik, protože uzavřenost operačního systému Applu nebyla příliš uživatelsky přívětivá pro instalaci aplikací z jiných zdrojů než byl tenkrát u telefonu Apple iPhone, nebo u tabletu Apple iPad obchod s aplikacemi Apple appstore Šárka který se stal časem i zdrojem nových aplikací pro operační systém pro počítače Mac OS X.

V případě, že nastane taková situace, že již té na ně nebudeme muset pomáhat, daly by se získané prostředky použít pro obnovení vývoje přístupu pro uživatele jablečných zařízení k naší síti s tím, že by vývoj umožnil zjednodušit způsob instalace potřebného softwaru, ideálně do takové míry aby si každý mohl potřebný software nainstalovat sám. Vzhledem k tomu, že se jedná o příliš speciální záležitost, tak by to asi v nabídce obchodu appstore stejně nejspíš a nebylo, ale bylo by jednoduché to i tak nainstalovat. 

Naštěstí však toto řešíme jiným způsobem, a sice tak, že si veškerou elektroniku potřebnou ke spolupráci s námi sami vyrábíme díky velké pomoci našich čínských kolegů.

Další možnost využívají naši američtí kolegové kteří používají počítače od Applu, že instalují jiný operační systém vedle jablečného operačního systému. Takové řešení je však náročné na kapacitu pevného disku počítače což platí nejenom o používání operačního systému Windows jako vedlejší operační systém, tak nějaký ten Linux případně korporátní operační systém. Neplatí to jenom pro Spojené státy ale pro kohokoli, kdo je zvyklý na Apple a z jakéhokoli důvodu nepotřebuje další zařízení.

Další možností je spustit jiný operační systém, nebo kooperační operační systém naší společnosti přímo uvnitř operačního systému Mac OS X pomocí programů na používání virtuálních počítačů takové řešení je však náročné na výkon počítače lze tak ale obejít jazyková omezení originální aplikace naší společnosti pro Apple zejména z toho důvodu, že už není vyvíjená.

Instalaci vedlejšího operačního systému na počítače od Applu budete potřebovat program bootcamp, který po zapnutí počítače místo nastartování jablečného operačního systému nabídne možnost zvolit operační systém který chcete spustit. Dejme tomu že by to byl Mac OS X, vedle toho Windows a ještě třeba Linux nebo máš korporační operační systém podle toho, jak velký pevný disk máte. Potom se v instalaci daného operačního systému zvolí nově přidaná disková jednotka která bude určená jako systémová avšak je nutné dávat pozor na to abyste nezlobili původní systémový disk, protože byste si smazali celý počítač.

V případě spouštění našeho korporačního operačního systému, nebo jakéhokoliv jiného operačního systému bez jeho volby po zapnutí počítače budete potřebovat například program virtualbox, nebo v VmWare virtual PC. To existuje pro všechny operační systémy jak pro Windows, Linux tak i pro Mac a to dokonce do té míry že by to mělo být i v obchodě App store. V tomto programu si vytvoříte virtuální počítač, do kterého nainstalujete operační systém dle vaší potřeby, a však je nutno si dávat pozor na výkon vašeho počítače, protože se skutečný výkon vašeho počítače dělí mezi fyzickým hardwarem a skutečným výkonem a výkonem virtuálního počítače. Choď z virtuálního počítače tak může být pomalý, nebo málo výkonný na slabším zařízení..

Každopádně vidíte, že všechno se dá vyřešit.