úterý 11. listopadu 2014

Inbox by Gmail - Recenze služby a první dojmy

Vítejte u další recenze něčeho, co i Vy můžete používat, a co by se mohlo hodit k administrativní spolupráci třeba na projektu +Robinhelp společnosti +PCA Praha s využitím služeb společnosti +Google . Reč buder o nové službě Inbox, díkyx které nyní máte 2 způsoby obsluhy své poštovní schránky Gmail. Inbox je zatím na pozvánky, takže je potřeba si o pozvánku zažádat, ale dost dlouho to trvá, než pozvánku dostanete.

Jmenuji se +Robin Hronek a chtěl bych se na blogu organizace +BATRADIS podšlit o první dojmy a udělat takovou menší recenzi aplikace pro Android a celé služby. Uživatelé jablečných tabletů a telefonů o to ochuzeni nejsou. Aplikace Inbox by Gmail je už nyní i pro iOS. Získání pozvánky bohužel dlouho trvá, ale stojí to za vyzkoušení i bez využití, k jakému bych to rád používal, nicméně je to věc která by mohla být klidně součásdtí původního Gmailu, protože jde o pár funkcí, které tomu dávají lepší pracovní využití k administrativě v nějaké firmě, protože si lze zprávy označovat jako vyřízené, odložit je na pozděšji a nechat se na ně upozornit, pokud je tam nějaký úkol a i u soukromého využití je fajn ihned vidět přílohu. Už mi začalo vadit, že Google nevyřizujwe ty žádosti, tak jsem si myslel, že by si měl lépe promyslet, co inzeruje.

Protože je možné urychlit čekání na pozvání tak, že Vám někdo pošleš svoji pozvánku, také jsem vyzval lidi, aby mi tu pozvánku poslali, prortože bych se rád podíval jak to funguje a jestli to má nějaský smysl. Nikdo mi nic neposdlal, takžem jsem musel čekat až se k tomu Google rozhoupe, což se stalo včera 10.11. 23014, kdy pozvánka dorazila, a já se mohl pustit do zkoušení této nové aplikace. Vypadá to zajímavě, ale zatím je situace taková, že jsem službu a její aplikaci teprve začalm zkoumat, ale nějaké ty první dojmy včetně praktického využití by se už nyní našly. Tak ser do toho pustíme:


Nový design, který Google začal nasazovat u svých aplikací, a kterému říká "Material Design" konkrétně této aplikaci opravdu velice sluší. To se o Gmailu a Google+ říci nedá, ale dá se na to zvyknout. Opravdu pěkně toi vypadáý když jste pozváni a aplikace začne fungovat. Upřímně řečeno jde v mém případě hlavně o zájem o to, jak tato služba funguje protože využití na +Robinhelp  a celou +PCA Praha je možné tehdy, kdyby na tom se mnou spolupracovalo více než dva lidi mimo lidi v orgasnizaci +BATRADIS , aby šlo právě využívat možnosti odkládání uzpreáv, dávat si připomenout jejich vyřízení a vyřízené věci si označit jako vyřízené, nebo si je třídit podle sebe  o něco lípe, než to umí původní Gmail, jehož součástí by to mohlo klidně být z toho důvodu, že Inbox neumí zprávy mazat. Koš se musí vysypat ve starém Gmailu.

Také vypmutí upozornění je udšlané špatně. Bylo by lepší vypnout upozornění v Inboxu a ne v Gmailu, abvy nebylo dvojité upozornění. Buďto mne bude na novou poštu upozorňovat Gmail, nebo inbox s tím, že by se vyplo upozorňování v Gmailu, pokud chci upozornění z Inboxu. Znamená to, vypmout notirfikaci v té aplikaciu, u které to nechci, a ne vypínat v Inbocu upozorněšní v Gmailu. Jinsk si lze nechat upozornění zdvojení. Já to tak zatím mám, prorože u původního Gmailu na telefonu poznám typ zprávy podle zvuku. Byxla by hloupost to vypínat. Jinbak jsem chyby a nedostatky žádné neobjevil až nato, že by bylo fobré, aby ten Inbox jak na webu, tak v telefonu převzasl z webu automatický podpis, co je v Gmailu. Obsahuje stránky, které potřebuji aby je vidšlo, co nejvíce lidí a jsou tam informace, které potřebuji k tomu, aby mi někdo na to +PCA Praha přispěl mnějakým sponzorským darem.

Velkým překvapením je použití Material Designu nejen ui aplikace, ale kupodivu i u webové služby Inbox. Pokud používáte prohlížeč Google Chrome, nebo máte Chromebook, existuje to jako aplikace tohoto prohlížeče, která otevře stránku http://inbox.google.com, což vypadá zajímavě, ale může to být pomalé díky složitosti stránky, máte-li pomalejší připojení. Službu ať už na webu, nebo jako aplikaci budu dále zkoušet a když ne k tomu účelu, ke kterému by se mi to hodilo, budu moci poradit někomu, kdo potřebuje takto fungující e-mail ke své práci a neumí s tím zacházet, nebo neví, jak něco takového zadarmo získat.

S použitím pro +PCA Praha a +Robinhelp mimo +BATRADIS , pokud by se mnou něškdo spolupracoval, by se to alespoň podfle toho čím se to chlubí a co jsem objevil, asi používat dalo. Akorít se to chce s tím naučit zacházet. Chce to čas a pokud to opravdu bude umět vytahovat úkoly, nebo termíny schůzek automaticky do kalendáře, bude to ono.

Tím pádem půjde lépe napodobit aplikace Harem 2014 použitím několika různých aplikací a stránek bez nutnosti tvorby nové aplikace, s čímž mi nikdo nepomůže, prortože to pokládá za zbytečnou blbost, což mně nezajímá, prortože mi jde o programátorské schopnosti. Jelikož to neumím, musím kombinovat hotové věci. +Google toho i k tomuto účelu udšlal spoustu věcí, kam by mohl patřit i Inbox, ale vedleš Dokumentů, tabulek a prezentací Google by to ještě na tom Disdku Google chtělo vymyslet Databáze Google, aby šly online otevírat databáze MS-Access *MDB a Open OFFICE, či LibreOffice Base *ODB za cenu zabrání místa na Disku Google, nebo tyto databáze vytvářet jako Databáze Google bez zabrání místa přesně jako u dokumentů, tabulek a prezentací.

Vypadá to dobře tak uvidíme..

Žádné komentáře:

Okomentovat