úterý 11. února 2014

UNIVA Gamebox1 - PLASMA MONSTERS recenze herní série

Toto má s Plasma Monsters spoolečného akorát to, že jde o FPS herní zpracování příběhů, nastíněných pro účel získání peněz na projekt +Robinhelp společenosti +PCA Praha , které si můžete přečíst na webu http://plasmamonsters.webnode.cz . S webem to nemá nic společného až na příběhy a nepřátele. Vydání pro UIniva Gamebox 1 částečně navazuje na hry v Earthdave Collection, pokud jde o hrdiny avšak hratelnost je podobná jako u her, které jsme již recernzovali. Nejsou tu ale takové vychytávky, nicméně je to  také velmi pěkně zpracované. Podíévejme se zběžně na tuto herní kolekci:

Máme tu dva datadisky, které obsahuje po třech episodách v podstatě  sbírku prvních šesti příběhů, které v naší domovině existují jako filmy a tyto hry. Další disky jsou ve formě dlohých episod a vše stojí za zahrání. Každá episoda začíná filmečkem, který nám ukáže o co tam půjde. Pak následuje FPS akce na kosmické lodi a planetě, odkud ty obludy pocházejí a pak zase na kosmické loidi, která se musí zničit.

Druhá episoda je jakoby na Zemi, prostě ve velkoměstě, kde stedjně jako na lodi jsou nepřáteli poněkud pozměnění lidé a samozřejmě Plasma Monsters. Nahdeme zde parádně zpracované akce v kanalizaci, pod vodou, pod zemí a různě. Z filmů jsou převzaté zbraně a čísti prostředí. V tomto provederní je předělávka filmů na 3D FPS střílečku ještě věšrnější než u vydání na PC, protože byly hry v podstatě vytvořeny znova.

Podobně je na tom 3. episoda, která má ale více zajímavých prostředí, perorože asi tak 3 levely jsou na Zemi a dalších 6 je opět na té planetě, kde kerajina připomíná peklo O proti první episodě se tam neletí kosmickou lodí, ale z laboratoře se tam teleportujete.

Další disk obsahuje další 3 episody, které jako hra vychází právě nyní a my tu máme v rámci sbírky Plasma Monsters už hotové vydání 4 - 6, krteré se odehrává na Mšwsíci, na Marsu a měsících Marsu.

Oproti minule recenzovaných her tu máme automaticky různé hrdiny, resp. hrdinky, kterými se stáváte, když začnete hrát, což odpovídá přesně příběhům. U těch dlouhých postupně těžších úrovních si osobu vynerete na začátku.

Ovládání je tu stejné jako u hert, které se týkaly životas Robina Hronka a jeho přátel, takže se můžeme otáčet  natáčením ovladače a zpracování světů je také výborné. Co se týká násilí a strašidelné atmosféry, nedoporučujeme moc aby to hrály děti. Dělání černozelené rosolovité kaše z Plasma Monsterů by vadit nemuselo, ale některá prostředí hlavně na planetě Somminos Alpha1 jsou velice strašidelná. I některá místa v kanalizaci, podzemních prostorách působí strašidelně díky temné a ponuré atmosféře a je zde hodně lekacích momentů. Těýko ser dá hlavně po tmě vidět, kde po vás sáhne černé chapadlo nějakého toho Plasma Monstera, kde co vyskočí apod.