sobota 8. února 2014

UNIVA Gamebox1 - recenze hry Crime City 3D 2013

V rámci recenzí her na UNIVA Gamebox 1 Vám chceme představit hru CrimeCity 3D 2013 ze s=rie her Earthsave Collection. Jedná se o FPS střílečku, která není tak cymakaná jako Age of darkness, protože se tady jedná o přeportování hry pro PC na hernáí konzoli. I když to má 3 díly, jde o první hlavní hru a další pokračování jsou v podstatě datadisky. O akci není nouze a stojí to za zahrání.

Hlavní hrdinkou je zde Marie Smaulová, kterou se stanete, kjdyž si tuto hru budete chtít zahrát. Příběh je tady podobný jako u Age of darkness, avšak je rozdělen na 4 episody po 8mi levelech a dalěší 2 pokračování mají 1 episodu po 40ti levelech s možností hraní vlastních úrovní a modifikací od fanoušků. My se podíváme na ty oficiální hry od výrobce.

V první episodě se jako Marie Smaulová musíte dostat z vězení. Celou episodu postupujete areálem velice dobře zpracované věznice, kde jsou vašimi nepřáteli dozorci a policisté, občas nějaký pes a v některých případech i nějaký automatický ostřelovací sloupek. Jakmile sejmete hlavního nepřítele, což je ředitel věznice, osvobodíte Robina Hronka, který je dle příběhu uvězněn také, neboť s Vaší pomocí mařil úřední výkony při exekuci jeho majetku díky neschopnosti splácení dluhů, které ani nezpůsobil.  Jeho obliba nechat se od ženy nosit na zádech, případně vzít na koně se tu nepoužívá při hře. Tady to ještě herní engine neumožňoval, ale tady je to na konci ve formě filmové sekvence. Ten hlavní boss je vždy velký a tlustý, hodně střílí a jde špatně uastřelit, což znáte i Vy z her jako je Wolfenstein 3D, DOOM a Duke Nukem 3D.

Ve druhé episodě unesla Robina Hronka ruská mafie a musíte jej zachránit. Vedle policistů, psů, ostřelovacích sloupků, jsou tady navíc ještě ozbrojení bandité. Oproti areálu věznice tu jsou o dost rozlehlejší a delší levely. Mapy obsahují části města, obchodní centra a různé budovy, které se dají z velké části procházet celé. Od 5té úrovně až na konec k pražskému kmotrovi ruské mafie si navíc musíte dávat pozor na nášlapné miny. . Konec je podobný jako u episody 1.

Třetí episoda byla v době prvního vydání závěrečná hklavně pro PC, ale tady je předposlední. V ní zvůle českých úřadů opět opdsoudí Vás a Robina Hronka k uhrazení dluhu za něxco, s čím nemáte nic společného, soud prohrajete, ale do vězení se nechat zavřít nechcete. Opěšt tu najdeme velice dobře zpracované město jako u druhé episody, ovšem tady je v jednom levelu zcela fungující Metro a hlavním neprčátelským bossem je tu ministr financí.

Čtvrtá episoda v náší do české politické reality pokusu o demokracii po 11. Listopadu 1989 poněkud vědeckofantastický prvek, neboť posouvá příběh do nedaleké budoucnosti okolo roku 2018, kdy začne i Českou republiku zužovat nejen mafie a teroristické skupiny, ale iu mafie z kiné planety. Taskže nám tady přibydou i nějaké zrůdičky, co by nepřátelé. Metzi tím vypukne III. světová válka a čtvrtý level se odehrává po explozi atomové bomby. Ta je ale nějaká speciální, protože  nixc není rozbité, jen lidé jsou mrtví, což se pozná teprve tehdy, když se do někoho strčí a on se rozsype. Z živých lidí potkáte vrávorající žíznící a hladové slepce, kteří se postupně rozpadají, nějaké ty kosmické obludy, připomínající zombies, nebo něcxo mezi člověkem a broukem. Pokračuje to pak v podzemí, kde jsou všechny drughy nepřátel. Hlavním bossem je tedy nějaká obluda, která vypadá jako obrovský mozek s pavoučíma nohama, jedním velkým okem a velkou tlamou. Hisdně střílí a dá práci to zastřelit.

Po technické stránce je Operace Al-Kaid to samé, ale odehrává se na blízkém východě a nwepřáteli jsou zde hlavně muslimští teroristé. Prochází se spoustou různých prostředí a končí to Osamou Ben Ladinem.  Úrovně jsou jeětě o něxco rozsáhlejší a je více nepřátel a jsou trochu vylepšené zbraně.

Nejnovější díl nás zavede do Afghanistánuz, kde je Marie Smaulová (vy) členkou vojenské jednotky v tom Afghanistánu. Oproti předchozím dílům je tu už pokus o reálnější zpracování jako u Age of darkness, ale bez volby hrdinky, což ovšem dá konzoli dosti zabrat. V jednom z levelů s otevřenou krajinou, kde  kromě pěšýků útočí i tanky a helikoptéry se na plné obrátky točí ventilátor a přesto je konzole teplá. Naštěstí se hra nekousla, ale občas to bylo trhané.

Jinak je to také velice dobře udělané.